Leden 2020

ZIMNÍ POBYT NA HORÁCH

I letos jsme se v lednu, v týdnu od 13. do 17. ledna, vypravili na hory, kde jsme strávili pět dnů. Odjeli jsme v pondělí ráno v 8:00 od školy směr Stará Ves u Rýmařova. Před polednem jsme dorazili na místo, kde jsme se ubytovali v chatě Orientka. Po výborném obědě jsme vyrazili na blízkou sjezdovku, kde jsme byli rozděleni do družstev podle našeho lyžařského umění. Lyžovali jsme do 16:00 a pak jsme se odebrali zpátky na chatu, kde pro nás byla připravena svačina. Po svačině následovala hodinka učení. Pak nás již čekala cečeře a večerní program.

Úterní dopolední i odpolední program jsme strávili na kopci lyžováním. Někteří od počátku jezdili na velké sjezdovce, jiní se s lyžováním seznamovali na menším kopečku s dětským vlekem.

Ve středu dopoledne jsme se rozdělili na dvě skupinky. Pokročilejší lyžaři vyrazili na svah a ti méně zkušení zůstali na chatě. Na chatě jsme se učili a také se koupali v bazénu. Odpoledne se skupinky vyměnily. Večerní program byl také rozdělen - pokročilejší šli na večerní yžování, zbývající zhlédli pohádku.

Ve čtvrtek byl denní program stejný jako v úterý. Ale večer nás čekala diskotéka, na kterou jsme se moc těšili.

V pátek dopoledne jsme se rozloučili se sjezdovkou a po obědě jsme vyrazili zpět domů. Na hrách se nám opět líbilo a už se těšíme na příští rok.

IMG 3523zmenšená

PLAVÁNÍ

Od 19. listopadu do 28. ledna žáci naší školy absolvovali plavecký výcvik v bazénu v Ústí nad Orlicí. Žáci byli v první lekci rozděleni do družstev podle svých plaveckých dovedností. Každé družstvo postupně trénovalo tyto disciplíny: 25 m plavecký styl prsa, kraul, znak; vytrvalostní plavání 200 m libovolným způsobem. Pod vedením zkušených plaveckých instruktorek žáci plavali pod vodou, lovili puky v hloubce, skákali do vody a starší procvičovali startovní skok – šipku. Také si všichni vyzkoušeli lekci sebezáchovných prvků – plavání v oblečení a dopomoc unavenému plavci. Poslední lekce, kdy si děti mohly ve vodě jenom dovádět a plavat libovolným způsobem, byla pro všechny odměnou za poctivou práci během celého plaveckého výcviku.

Na závěr každý obdržel plavecké vysvědčení, volnou vstupenku do bazénu a drobnou odměnu.

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou

Školní 88

517 43 Potštejn

telefon/fax: 494 546 519
mobil: 733 767 755

odhlašování obědů na tel.