Grantový program O2 Chytrá škola
Hodnoticí komise programu O2 Chytrá škola se rozhodla podpořit naši žádost o grant.
Na realizaci našeho projektu jsme získali částku 50 000 Kč.
Na co se děti mohou těšit?
- projektové dny
- animační studio
Projektový den - Animační studio
Ve čtvrtek 24. března proběhl první projektový den, kterého se zúčastnili naši třeťáci.
V úvodu jsme si povídali o animovaných filmech. Děti vzpomínali, které animované filmy viděly a dozvěděly se, jak se animovaný film tvoří a kolik práce je za tím schováno. Malou zkušenost s tvořením krátké animace již měly z hodin informatiky, kde si pomocí programu malování vytvořily mini film o růstu květiny. Tuto zkušenost pak aplikovali do tvoření filmu, který byl vytvořen z reálných scén. Žáci pracovali ve skupinkách a pomocí věcí z okolí a digitálních technologií (tablet, notebook) vytvořili své vlastní inscenace.
Projektový den - Fake news
V pátek 25. března proběhl další projektový den, který byl určen pro čtvrťáky a páťáky.
Projektový den byl zaměřen na úpravu fotografií a měl žáky upozornit na fakt, že ne všechny fotky jsou pravdivé a mohou být poupravené. Nejprve jsme vyzkoušeli jednoduché úpravy v aplikaci "Fotky". Poté jsme přešli ke složitějším upravám v aplikaci GIMP. Zkoušeli jsme si výměnu pozadí u fotografie - ze zamračené oblohy jsme udělali slunečnou. Zásah do fotografie by nikdo určitě na první pohled nepoznal.
Projektový den - Roboti už jdou
Ve pondělí 11. dubna jsme měli další projektový den ve třetím ročníku, který byl tentokrát zaměřený na programování robotů.
Na začátku jsme si ukázali, kde všude se dnes již roboti používají, co všechno dovedou a jak nám mohou posloužit. Povídali jsme si i o nebezpečí, které by vyplynulo ze situace, kdyby nás roboti plně nahradili. Ukázali jsme si robotické stavebnice z lega a pak jsme se již sami pustili do programování. Každý z nás dostal micro:bit a počítač, ke kterému jsme micro:bita připojili. Micro:bit není žádný esteticky krásný robůtek, ale na základy programování dobře poslouží. Naučili jsme se naprogramovat naše jméno, hrací kostku a hru kámen, nůžky, papír.
Projektový den - Minecraft
Na úterý 12. dubna už většina čtvrťáků a páťáků nemohla dospat, neboť je čekal další projektový den zaměřený na Minecraft.
Toto dopoledne bylo zaměřeno na programování Agenta z Minecraftu. Nejdříve jsme začali programem Hour of code, kde jsme se naučili blokové programování a jeho zásady. Poté jsme se již přihlásili přímo do Minecraft, kde jsme plnili zadání přímo v Minecraftovém světě. Na závěr jsme se naučili, jak naprogramovat padání různých předmětů z nebe.