Únor 2021
Vzhledem k přetrvávající nepříznivé epidemiologické situaci se bohužel v MŠ nemohly konat žádné mimořádné akce. Probíhalo standardní vzdělávání, v rámci kterého proběhly tyto akce:
16. 2. Karneval ve školce
Děti se na tento den těšily už velmi dlouhou dobu. Nikdo neprozrazoval svoji masku předem, protože všichni chtěli být překvapeni, ale pro některé děti to bylo opravdu velmi těžké, nic neříkat.
Ve třídě Berušek ráno děti dostaly nalepeného šaška na barevném papíře, kterého si podepsaly. Šašek měl v ruce 4 balónky, což značilo splnění 4 úkolů, aby děti mohly dostat sladkou odměnu. První úkol – masku – splnily všechny děti. Druhý úkol byl tanec na novinách. Noviny se postupem času zmenšovaly a kdo přešlápl, tak vypadl ze hry. Třetí úkol byl výroba šaška, který uměl dělat kotrmelce. A poslední, ten nejtěžší úkol byl trojboj – lovení rybiček, hod PET víčky na terč a slalom se zmuchlanými novinami na lžíci. Všechny děti úspěšně splnily všechny úkoly, a když odcházely domů, na šaškovy se jim zázrakem objevila sladká odměna, kterou si každý odnesl domů. Tento den byl plný zábavy, tance, smíchu a dobré nálady.
Ve třídě Včeliček na děti čekala zábavná stanoviště s úkoly jako lovení rybiček, hod míčkem na cíl, kreslení na nafouknutý balónek. Děti si postupně stanoviště obcházely a ve svých maskách úkoly plnily. Poté byl na řadě karnevalový tanec, děti se „vyřádily“ při hudbě a házení barevných konfet. Tančily ve dvojici s nafouknutým balónkem. Nakonec jsme si udělali promenádu masek a za odměnu děti ochutnaly bábovku od Karkulky.
24. 2. Modrý den
Pokračujeme v našem projektu barevných dnů a dnes se děti oblékly všechny do modré barvy.
Ve třidě Berušek si děti ráno u stolečku mohly vyrobit něco z modrého papíru. Nechala jsem jim volnou ruku a fantazii se meze nekladly. Na druhém stolečku si mohly složit nějaký obrázek z modrých PET víček. Po svačince jsme si společně prohlédli předměty, které si děti přinesly z domu. Poté jsme přemýšleli, co všechno ještě může být modré, a hledali jsme, co modré můžeme najít u nás ve třidě. Poté jsem dětem četla pohádku o modrém kamionu. Děti měly za úkol poslouchat a kdykoliv uslyšeli slovo modrá, měly udělat dřep. Nakonec jsme si také pustili písničku od Žlutého psa – „Modrá (je dobrá).“ Příští měsíc by nás měl čekat ZELENÝ DEN. Tak uvidíme.
S dětmi ze třídy Včeličky jsme také intenzivně prožívali Modrý den. Po celé školce byla instalována modrá výzdoba a nikdo z dětí nezapomněl přijít v modrém oblečení. Někteří od hlavy až k patě – od čepice až po bačkůrky.
Při ranních hrách děti zkoušely rozfoukávat inkoustové skvrny a zjistily, že to není vůbec jednoduché. Každý si vyrobil modrý náramek z papíru a někdo ho hrdě nosil po celý den. Po svačině následovala slavná „modrá přehlídka“, při které jsme si všichni ukázali své modré oblečení a představili ostatním modrou věc, kterou jsme přinesli z domu. Poté na děti čekala modrá opičí dráha, kterou všichni s nadšením vyzkoušeli a skvěle zvládli. Děti skákaly v pytli, lovily ryby, přecházely po modré kladině, skákaly po modrých podložkách ve tvaru květiny a největší odvážlivci prolézali dlouhým modrým tunelem!
Milou pozornost si pro děti při svačině nachystala paní kuchařka Hanka. Když děti snědly jogurt s borůvkami, čekalo je na dně misky (nalepené zvenku) překvapení v podobě modrého odznáčku s borůvkou. Celý den byl zkrátka modrý a povedený od začátku až do konce!
Od 1. března je mateřská škola z důvodu vládních mimořádných opatření uzavřena. Toto uzavření bylo avizováno na 3 týdny, tak snad se za 3 týdny společně zase sejdeme.
Po dobu uzavření mateřské školy probíhá distanční vzdělávání dětí, které mají od září nastoupit do základní školy. Mladším dětem paní učitelky každý týden posílají pracovní listy, úkoly a náměty na tvoření.